Google SketchUp e програмa који користи дводимензионални (2D) и тродимензионални (3D)
координатен систем со позитивни и негативни оски x, y и z. Х оската е представена
со црвена, Y зелена, а Z со плава боја. Површината која ја сочинуваат црвената
и зелената линија се вика базна рамнина, додека местото каде се сечат сите три
оски се вика координатен почеток. Креиран е да биде едноставан и лесен за
употреба.
Основни елементи на програмата
Изглед на прозорецот:
Насловната лента содржи
вообичаени Microsoft Windows контроли: close, minimize, maximize – од деснта
страна на лентата, како и име на моментално отворениот фајл.
Главното мени содржи менија: File,
Edit, View, Camera, Draw, Tools, Window, Earth, Help.
Лентата со алатки е под главното
мени. Видливоста на toolbar-от се подесува со избор на опцијата Toolbars menu item од менито View.
Работна површина е простор за
креирање на моделот.
Статусната лента се наоѓа на
дното на прозорецот. Од нејзината леве стране се прикажува која алатка е
моментално активна, а од десната се наоѓа Value Control Box кој дава информации
за димензиите додека цртате.
Подесувања и алатки
.
Подесување
на програмата
Пред да почнете со работа со програмата потребно е да
се направат одредени подесувања. Прво треба да се подеси ознаката за единица.
Тоа ќе го направите од менито Window на следениот начин:
Window
→Model Info
Во картичката Units одаберете милиметри тако што од опаднувачката
листa кликнете на Milimeters. Полето
Display units format да
го исклучите, бидејќи по правило мерните единици не се запишуваат при котирање.
После тоа во картичката Dimensions одберете котните
линии да завршаваат со стрелка тако што во полето Endpoints одберете Closed Arrow како и начин на испишувања на
котните броеви на котните линии: Align to dimensions line одберете Above.
Алатки за работа са програмата
Во програмата Google SketchUp се користат алатки који се
наменети за цртање дводимензионални фигури, и тоа алатки за цртање на прави
линија, правоаголници или квадрати, кружници, цртање со слободна рака и сл.
Дводимензионалните елементи добиваат трета димензија со помош на алатката Push- Pull. За поместување линија или предмет се користи алатката Move.
Значење на иконата во Toolbar-от:
No comments:
Post a Comment